ЛІЧИЛЬНИКИ

Раціональне використання природного газу – це перш за все його точний облік. Лічильники дозволяють сплачувати лише за використані кубометри та прогнозувати потребу на майбутні періоди.

Споживачі, які не мають приладу обліку, сплачують за газ за нормами споживання залежно від наявних газових приладів.

 

Як встановити лічильник?

Щоб встановити газовий лічильник, споживачу слід звернутися до Центру обслуговування клієнтів.

 

Які документи потрібні?

Для встановлення лічильника потрібно надати оригінали та копії таких документів:

Паспорт

Довідка про присвоєння ідентифікаційного податкового номера

Документа про право власності на будинок (квартиру)

Технічний паспорт на будинок (квартиру)

 

При встановленні лічильника споживач підписує:

Договір на встановлення лічильника

Акт виконаних робіт

Акт приймання лічильника (при його встановленні коштом споживача) або договір про відповідальне зберігання комерційного вузла обліку природного газу та його складових разом з актом передачі на зберігання лічильника (при встановленні приладу за рахунок Оператора ГРМ).

 

ПОВІРКА ЛІЧИЛЬНИКІВ. Що важливо знати?

Щоб споживачі були впевнені, що сплачують саме за ту кількість газу, яку реально спожили, лічильники необхідно періодично повіряти. Всі роботи, пов’язані з підготовкою до повірки лічильників, в тому числі демонтаж і монтаж, проводять виключно фахівці Криворізької філії ТОВ «Газорозподільні мережі України».

Саму ж повірку здійснюють фахівці наукових метрологічних центрів, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів; науковими метрологічними центрами, державними підприємствами, які належать до сфери управління Мінекономрозвитку та провадять метрологічну діяльність, та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки засобів вимірювальної техніки.

 

Періодична повірка

Лічильники повіряють раз на 2 або 8 років, залежно від класу точності. При цьому клієнтам не потрібно слідкувати за термінами, адже фахівці Криворізької філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» самостійно попереджають кожного клієнта про дату проведення процедури та домовляються про зручний споживачу час.

 

Представники газорозподільної компанії спільно зі споживачем складають та підписують «Акт про демонтаж лічильника газу для проведення періодичної повірки» у двох примірниках. Один залишається у споживача, а інший у представника Оператора ГРМ.

 

Перед демонтажем лічильник обстежують та перевіряють:

-наявність, цілісність та співпадіння номерів пломб на приєднувальних патрубках;

-наявність, цілісність пломб на лічильному механізмі та корпусі лічильника;

-зовнішній вигляд лічильника, відсутність на ньому механічних пошкоджень;

-номер газового лічильника, завод-виробник, рік випуску, дата останньої повірки, його останній показник;

-функціонування лічильника.

 

При виявленні будь-яких порушень про це складається відповідний акт.

 

На заміну знятому лічильнику на період повірки та ремонту Оператор ГРМ встановлює лічильник з обмінного фонду.

 

Хто оплачує періодичну повірку?

Періодична повірка лічильників побутових споживачів (у тому числі демонтаж, транспортування, монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт лічильників) здійснюється за рахунок Оператора ГРМ – незалежно від того, чи є він власником лічильника.

 

Непобутові споживачі періодичну повірку газових лічильників оплачують самостійно. Також вони зобов’язані самостійно стежити за дотриманням міжповірочних інтервалів та організовувати процес.

 

Позачергова повірка

Законодавство дозволяє проводити позачергову повірку чи експертизу приладу до закінчення міжповірочного інтервалу.

Позачергова повірка проводиться з ініціативи споживача або газорозподільної організації, якщо є потреба пересвідчитись у придатності лічильника до застосування, а також у разі пошкодження відбитка повірочного тавра (пломби) або якщо лічильник не експлуатувався більше, ніж половину міжповірочного інтервалу.

У такому випадку всі витрати покладаються на сторону, яка є ініціатором проведення повірки (крім випадків, коли виявлено втручання в роботу лічильника).

 

Хто оплачує позачергову повірку?

Позачергова повірка за ініціативою Оператора ГРМ виконується безоплатно протягом одного місяця з моменту демонтажу лічильника.

Позачергова повірка на вимогу споживача та пов’язані з цим витрати (на демонтаж, транспортування та монтаж) оплачуються заявником за затвердженими розцінками.

 

ЗАМІНА ЛІЧИЛЬНИКІВ

Лічильники, які за результатами повірки визнані непридатними для експлуатації, підлягають ремонту. Якщо ж ремонт та подальша експлуатація неможливі, Оператор ГРМ замінює його – незалежно від того, чи цей лічильник раніше було встановлено коштом Оператора ГРМ чи його придбав споживач.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Споживачі відповідають за збереження і цілісність лічильників газу та пломб на них, а також за дії, які призводять до заниження показань лічильника.

Якщо споживач виявив порушення у роботі лічильника (прилад сильно шумить, зупинився лічильний механізм чи є підозра, що він показує недостовірні дані), або сталося ненавмисне пошкодження лічильника чи пломби, споживач повинен звернутися до центру обслуговування клієнтів та написати заяву, в якій описати виявлені недоліки.

 

ОБЛАШТУВАННЯ КОМЕРЦІЙНИХ ВУЗЛІВ ОБЛІКУ СПОЖИВАЧІВ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОЇ ПЕРЕДАЧІ ДАНИХ

Організація й облаштування комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних має здійснюватись у порядку п. 3, 4 глави 3 розділу Х Кодексу ГРМ:

-отримання у Оператора ГРМ технічного завдання;

-розробка на підставі технічного завдання робочого проекту;

-придбання необхідного обладнання, монтаж, налагодження каналів зв’язку, перевірка достовірності переданих (зчитаних) даних;

-прийняття в експлуатацію засобів дистанційної передачі даних на вузлі обліку за участю Оператора ГРМ (підтверджується відповідним актом).

Документ містить основні вимоги до облаштування лічильників засобами дистанційної передачі даних, включно із протоколом передачі даних, контакти для технічних консультацій (для виробників вузлів обліку, обладнання для дистанційної передачі даних тощо).

Технічне завдання на базі побутового лічильника газу

Технічне завдання на базі промислового лічильника газу